Semester från fortet.




Under helgen har jag varit datorlös, Hedvig har varit hos källaren, med Brunbjörnen och Papp.

Jag har haft alonetime med dottern som lyckats med att nästan slå ut tänderna på sig själv. Det kom bloood. ( Detta ska läsas med mörk röst) Efter iskallt vatten och cirka 17 isglassar så var det bra igen. Alla tänder satt kvar och det var nog ett litet jack i läppen bara.


Mumintrollet var här i fredags och vi var till the Supermarket på andra sidan gatan och handlade. Synd bara att Muminmamman skulle med Muminpappan och hela muminfamiljen på julbord dagen efter. Annars hade det nog kunnat bli en del vin.

Igår fixade jag med en massa mat, köttabullar och rövben är nu klara till dagens lilla julafton. Granen är klädd med hjälp av tösabiten och står så fin med stora glittersjoksrular i barnhöjd.

Imorgon bär det av, hem till byn där jag hoppas på att det kanske finns nån liten snögnutta kvar.

Så om jag inte sagt det tidigare säger jag det nu.


Have A merry, merry Christmas!! På Benjamin Syrsas sätt såklart.

Kommentarer
Postat av: allicen

Om du har möjlighet så försök ta er till en tandläker även fast det inte syns nått spec! Tänderna är luriga och det kan dyka upp problem flera år senare efter att man gjort sig illa.



Jag slog i mina framtänder när jag var liten (minns inte ens om det började blöda) men jag fick kolla dom extra i säkert tio år innan jag fick fick veta betämt att det inte var någon fara.



Om vi inte hörs av nått mer så hoppas jag att ni också får en god jul!!

2008-12-22 @ 10:52:17
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Renen

Hohoho ( tomteröst)!

Vad är det mitt öga skådar!

Har du gjort rövben istället för renben?!



Ha en riktigt goooooooooooood jul och NJUT!!

Vet ingen som är värd det mer än dig faktiskt!



Massa kramar your only one and only friend the ren!

2008-12-22 @ 11:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0