Propplösa

Igår kväll, vid cirka 21.30-tiden skulle P tända kökslampan. Det small av bara helsike och blixtrade till, så gick strömmen i halva köket. Tror ni vi hade några proppar då?? Inte inne i lägenheten iallafall, men jag visste att det fanns i förrådet. P remmar ut för att leta. Medans vi är i trapphuset kommer grannen och hon har proppar, tack och lov. Jag byter propparna, men det funkar likförbannat inte. Näha.
Vad gör man, jo man ringer och felanmäler till hyresvärden. Men inte som vanligt då det är helg utan ett akutnummer.
- SOS Alarm, vad kan jag hjälpa till med.
Här tappar jag allt jag planerat säga, man räknar inte med att komma till SOS om man inte ringer 112.
-Eh, eh, stammar jag fram, vi har ingen ström i halva köket. JAg trodde jag hade kommit till skutfelanmälan.
-Ja men det har du.
-Aha, okej, ingen ström i köket.
- Har du bytt propparna? frågar HON lite snoekigt.
Det jag vill säga är ja din jävla idiot, det har jag, jag är inte dum i huvudet. Men istället säger jag.
-Ja, det har jag, men det funkar inte iallafall.
(Hade jag ens ringt om de funkat?)
Sedan tar hon sedvanliga uppgifter, namn, adress och telefonnummer, som jag inte kan i huvudet då jag ringer från P:s nya mobil så jag måste fibbla fram min egen och kolla.

Strax före 23 kommer det en Securitaskille och öppnar elskåpet i trapphuset, byter en propp där också funkar allt igen.

Kommentarer
Postat av: allicen

Hahaha! rätt ställd du måste blivit :) 112 är ju inte heller nått nummer man råkar slå fel bara sädär heller!



Tur att det var lätt fixat iaf så ni slapp vara utan ström ännu längre!

2008-12-14 @ 10:50:22
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Renen

Jag har gjort samma sak, frysen la av.



Man blir helt ställd när man kommer till SOS, seriöst kan de inte hyra in ngt callcenter i stället!

2008-12-15 @ 11:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0